Meetellen onderzoekt

Perspectief
Meetellen doet op verschillende manieren onderzoek. Daarbij is de focus altijd op het perspectief van de mensen uit de doelgroep. Onze onderzoeksproducten zijn onder andere:
- Ervaringsdeskundig (panel) onderzoek
- Klanttevredenheidsonderzoeken
- Klankbordgroepen
- Testpanels
- Advies
- Presentaties
Ervaringsdeskundige panelmedewerkers worden opgeleid om hun ervaringskennis professioneel in te zetten in dienst van het onderzoek. Zij dragen ook algemene onderzoeksthema’s aan, zoals in Utrecht het internetgebruik (2016), ervaring met buurtteams (2017), zelfredzaamheid (2018) of participatie (2019).
Voor het volgende onderzoek is het thema ervaring met de uitkering en het zetten van een volgende stap gekozen. De vragenlijst is verstuurd.
Wij bereiken meer
De manier waarop Meetellen onderzoekt draagt bij aan het beter bereiken van onze doelgroepen. Denk aan de volgende manieren:
contact en bereik
ervaringsdeskundigen maken beter en makkelijker contact met de doelgroep. Ook gaan we de resultaten van onderzoek in een persoonlijk gesprek terugbrengen;
beter vragen, betere antwoorden
wij stemmen de onderzoeksmethode op de doelgroep af door vragenlijsten te ontwikkelen die goed te begrijpen zijn en de mensen hulp aan te bieden van ervaringsdeskundigen bij het invullen ervan;
persoonlijke ontwikkeling en werk
Meetellen biedt de medewerkers een goede omgeving om in het kader van herstel en (arbeids)participatie te werken en door te groeien. Alle panelleden en panelmedewerkers zijn ervaringsdeskundig.